Dag 3 - do 24 juli 2014 - Universal studios - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 3 - do 24 juli 2014 - Universal studios - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 3 - do 24 juli 2014 - Universal studios

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Florida City

Dag 3- donderdag 24 juli – Universal studios

What a day… pffff wat een hitte…..
Wakker worden was best moeilijk vanmorgen vooral ook omdat al om 06.50 uur het wekkeralarm afging in de kamer naast ons en dat hield een tijdje aan. We hebben zelfs de receptie moeten bellen om het te laten uitzetten. Dus beroerd en vroeg al wakker geworden, we hadden graag nog blijven liggen maar geen tijd te verliezen. Hup, eerst weer een heerlijk ontbijtje in het steakhouse om 08.45 uur. Vandaag staat Universal studios op het programma. Dit lag op slechts 10 minuten rijden van ons hotel. Om te parkeren werden we naar een zeer grote parkeergarage geloodst. Daarna een lange trip naar de entree van het park incl. tassencontrole. Wat een mensen zeg, waar komen ze allemaal vandaan……Ongelofelijk waar je eerst allemaal langs gaat, cafeetjes, winkeltjes, eettentjes, shows etc etc. voordat je werkelijk bij de entree aankomt. Toen waren we al moe van het lopen…
Als eerste zijn we naar ET gegaan, slechts 10 minuten wachttijd. We gingen op fietsen door de lucht maar hoefden niet echt te fietsen…. Leuk om te zien. Toen naar Men in Black, we gingen in een karretje op aliens schieten, gaaf om te doen, zodra een schot raak was tolde je als een gek in de rondjte met je karretje. Daarna naar Harry Potter, de allernieuwste attractie. Nou je weet niet wat je ziet als je daar aankomt, alles lijkt echt zoals in de film, de hele stad is nagebouwd, wow super gedaan zeg. Maar helaas wachttijd van maar liefst 200 minuten, dat gaan we dus niet doen… om gek van te worden toch. Dan later maar terug……. Revenge of the mummy was de volgende grote attractie. Slechts 30 min wachttijd. Oscar vond dit helemaal geweldig, een rollercoaster die niet over de kop gaat maar heel erg wild vooruit en achteruit. Echt afschuwelijk als je het mij vraagt… ik vond het verschrikkelijk, bloed, zweet en tranen, doodeng, zenuwslopend en erggg snel… na afloop stond ik nog een kwartier te trillen en de kids en Hans maar lachen…. Zou het dan toch de leeftijd al zijn? Deze doe ik dus nooit meer…
Volgende Transformers 3D, wachttijd 75 min. Toch maar gedaan…pffff maar was zeker de moeite waard.. je stapt in een soort futuristische auto met een 3 d bril op en dan ga je in gevecht met de transformers. Onwijs gave attractie, niet na te vertellen, zoooo coool, geweldig !
Ondertussen regent het soms weer effe erg hard maar daarna is het ook meteen weer droog en erg heet. Overal waar je naar binnengaat is airco, heerlijk.. buiten zijn zelfs neveldouches om af te koelen. Wat een hitte hier in florida en au au mijn arme voeten en benen, en zeker die van Oscar, hij kan niet meer zegt hij, hij heeft het helemaal gehad van al dat lopen en wachten….
Shrek 4D movie met stoeleffecten ook nog ffe bekeken…. Grappig. Twister, een show waarin geluidseffecten worden nagedaan met water en vuur en tornado’s. Ook nog in de gameshal geprobeerd hele grote ty-knuffels te pakken te krijgen voor Claudia maar helaas niet gelukt.
Terminator, een 3D movie show met Arnold schwarzenecker in de hoofdrol. Ook stoel en watereffecten, leuk om te zien en we kunnen zitten dus da’s helemaal top. Tussendoor regent het steeds weer…… om zeiknat te worden geen zin in dus maar regencapes gekocht… Oscar was aan het piepen over zijn voeten…. Nou nog een laatste show dan, met allerlei beesten, honden, katten, varkens en vogels. Knap hoor hoe ze die beesten alles hebben aangeleerd, Oscar heeft er een mooie film van gemaakt.
Daarna besloten naar ons hotel terug te gaan, het was inmiddels 18.30 uur…….onderweg terug naar de parkeergarage nog ffe een lekkere ijskoffie, ijsthee en smoothie bij Starbucks genomen, en als toetje nog een ijsje en toen naar onze auto…. Maar what the fuck……..hebben wij dat….. stom stom stom, we weten niet meer waar en op welke verdieping we onze auto hebben neergezet……zoeken zoeken zoeken, allerlei nivo’s doorgelopen en we hadden al zo verschrikkelijke zere voeten en benen….balen balen, maar na ruim een half uur gevonden, hoera! Inmiddels was het 21.00 uur toen we in het hotel kwamen, toch nog maar een duik het zwembad in genomen, heerlijk ffe afkoelen maar weer te laat ons bedje in… zodra claudia er ook in ligt slaapt ze 2 minuten later al…en ze is niet de enige hoor…we waren echt bekaf…….