Dag 4 - vrijdag 25 juli 2014 - Animal Kingdom - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 4 - vrijdag 25 juli 2014 - Animal Kingdom - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 4 - vrijdag 25 juli 2014 - Animal Kingdom

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Florida City

Piep piep wakker worden, 08.00 uur.. Lekker ontbijtbuffet weer langslopen, aanvallen en daarna op pad naar… Animal Kingdom. Het weer was weer prachtig, de zon scheen weer volop. Dit park lag op ruim een half uurtje rijden vanaf ons Monumental movieland hotel. We dachten dat het misschien minder druk zou zijn maar toen we de parkeerplaats zagen wisten we genoeg. Tjemig, waarom moeten al die mensen persé vandaag hier naar toe, laat ze een andere keer gaan…… en wat liggen die parkeerplaatsen toch ver weg van de entrees. Lopen, lopen en nogeens lopen, je zou er toch bijna slank van worden hihi.
Dit park was onderverdeeld in verschillende landen, eerst maar naar Africa voor de safari tocht. Wachttijd slechts een half uurtje dus viel mee. In een jungle wagen dwars door de natuur gereden, allerlei dieren gespot en ook prachtige natuur, en vooral mooie bomen! Ook de tree of life is geweldig, in de boomstam zijn ook allerlei verschillende dieren te zien, echt prachtig!!! Je wordt er echt stil van zo mooi. Het was weer zoooo heet…. Pfffff gauw weer winkeltje in omdat daar airco is en dan kom je weer ffe bij.
Show met van die Afrikaanse trommelaars gezien en daarna de Lion king show, prachtige decors en kleding, leuk opgezet en natuurlijk prachtige muziek van de Lion king, zeer herkenbaar ook want dat is altijd al favoriet geweest bij onze kids.
Opeens begon het weer te betrekken, veel regen en onweer, daarna weer droog maar de zon bleef weg. We stonden in de wachtrij van expedition everest, een zeer snelle trein door de mount everest heen. Geweldig genoten ervan, echt gaaf, we wisten niet dat Claudia ook zo hard kon gillen zeg, wow. Die trein ging vooruit maar ook als een gek achteruit….. Het bleef regenen, dus naar de wildwaterbanden van de Killemanjaro, maar deze attractie was gesloten tot nader order vanwege het weer…..dus naar Dinosaur, deze attractie is immers binnen….. maar wel weer lopen naar een ander land en dan ben je toch weer een kwartier onderweg, wat een mensenmassa, na een uur in de rij te hebben gestaan werd opeens gemeld dat vanwege het weer en technische problemen ook deze attractie werd gesloten…… kl………..shit……..dit doen ze vanwege de onweer en bliksem, die Amerikanen zijn echt voorzichtig….maar wat baalden we hiervan, we stonden nl. bijna al vooraan in de rij…….
Dus maar ffe lekker wat gaan eten, een heerlijk grillburger, kipkluifjes en friet. Ook onze regenpocho’s weer gebruikt, temperatuur blijft prima maar alleen geen zon. Toen op weg naar een 3D film over a bug maar…… ook deze attractie gesloten vanwege onderhoud tot half augustus… nou moe, nu zijn we het zat…..dan maar terug naar de vogelshow maar deze was veels te ver lopen en dat halen we niet dus we besloten maar gewoon terug naar ons hotel te gaan. Het was 17.00 uur. Al met al een dure dag waarin we niet veel hebben kunnen doen zoals gewenst/gehoopt.
Op de terugweg naar de Orlando outlet mall gegaan. De jongens t-shirts gescoord, Claudia twee poloshirts, Oscar nog een short en ik een lekker luchtje.
20.30 uur terug in ons hotel. Claudia snel nog een bakje druiven leeg gegeten en daarna meteen slapen. Oscar ging ook vrij vlot slapen, was ook moe en had zere benen en voeten en rugpijn…
Mijn voeten tintelden ook, na drie dagen parken lopen had ik zelfs blaren tussen mijn tenen gekregen, dat heb ik nog nooit van flip flops gehad….au au die kan ik dus ffe niet meer aan, wel een excuus voor ander schoenen kopen…..doodmoe, noemen ze dit nou vakantie?