Dag 7 - ma 28 juli - kayaktour door de mangrove - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 7 - ma 28 juli - kayaktour door de mangrove - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 7 - ma 28 juli - kayaktour door de mangrove

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Fort Myers

Goed geslapen vannacht. Heerlijke bedden in Hotel Hamptonn Inn St Petersburg. Om 09.30 uur gaan ontbijten, alles was weer aanwezig, en die zelfgemaakte verse wafels zijn zo heerlijk! Wat een verwennerij weer…. Zelfs kleine pizzaatjes dit keer. Daarna alles weer ingepakt….weer alles in de 3 koffers, tja wel lachen hoor voor 1 nachtje met zoveel koffers naar binnen.. maar wat maakt het uit, ze hebben van die hele handige karretjes waar je alles in een keer kunt opkwakken dus no problem toch…. Hans denkt er wel anders over hoor, die zou het liefst maar 1 koffer meenemen…..hahaha jammer dan. We moesten ongeveer 60 km rijden naar de locatie van de kayaktour in Sarasota. Heel heel erg boos op onze Truus, Hans echt woedend.. we zijn klaar met deze Truus hoor…. We hebben zeker een uur extra rondgereden om bij het juiste adres te komen, zo blij dat we airco in de auto hebben, anders hadden we het vast niet overleefd.. De mensen daar gebeld en zij hebben ons naar de plek geloodst. Daar stonden 2 single kayaks en een dubbele al op ons te wachten. De kids in een aparte en ik met manlief in een dubbele kayak. Het was echt in 1 woord geweldig, awesome zoals ze hier zeggen. Claudia vond het ook te gek. Door al haar peddelervaring bij haar opa en oma in Weesp op de vecht was dit een makkie voor haar. Ze ging er als een ervaren kayakker vandoor! We zaten op een zoutwater meer, het water was ook gewoon lauw. Bloedheet op het water maar wel een lekker windje. Het kayakken in die dubbele ging toch wel makkelijker dan gedacht gelukkig. We hadden echt weer zo’n mazzel want weer een privé gids voor ons viertjes, Allan. 30 jaar, leuke gozer. Hij ging af en toe staan in die kayak om te kijken of er nog manatees of dolfijnen te spotten waren. Wat ook grappig was is dat hij zo’n hoedje uit Indiana Jones opgezet had, waardoor je bijna dacht dat je op avontuur was… hihi. En toen ja hoor, een groep van rond de 8 manatees, onder onze kano’s en naast onze kano’s. geweldig, zo prachtig om te zien. Die lieve koppen die boven het water komen om adem te halen en die enorme lijven.. ongelofelijk gewoon. Daar hebben we echt ffe een tijdje van genoten en Oscar heeft er een prachtige gopro film van gemaakt. Daarna nog gezocht naar dolfijnen maar helaas niets gezien. Toen naar de mangrove tunnels, wow super! Leuk om daar door heen te varen, echt een avontuur. Soms moest je je via de takken jezelf verder duwen, en het ging een ieder goed af. Aan het eind van dit avontuur zijn de kids nog even met kleren aan het water ingedoken om af te koelen. Het was inmiddels rond 15.30 uur. toch wel ruim 2.5 uur op het water gekayakt.
Daarna op weg naar North Port, ongeveer een uurtje rijden, naar een oude schoolvriendin van mij die daar sinds 2013 permanent woont. Angela Hooijkaas-Kostelijk heet ze en zij had op facebook gezien dat wij in Crystal River waren. Zij heeft contact met ons gezocht en toen kwamen we erachter dat zij precies op onze route naar het zuiden zaten/woonden. We hebben elkaar al zeker zo’n 30 jaar niet gezien….Trek in een bakkie Hollandse koffie hadden we wel en het leek me superleuk om bij hen langs te gaan. We waren er rond 16.30 uur. Ze wonen daar in een wijk afgesloten door een groot hek. Werkelijk een prachtig huis hebben ze daar, mooie inrichting, zwembad, jacuzzi en de tuin leek wel een grote dierentuin, maar dan zonder de beesten erin. Ik bedoel dus echt een hele grote tuin, als je er in je verbeelding giraffen in zet dan is het echt een dierentuin. Zoooo mooi, je mond valt er bijna van open…een droomstek. Ze heeft twee honden als huisdier, eentje geerfd van haar dochter Sharon uit het TV-programma Secret Story. Haar kids wonen overigens nog in Almere. Onder het genot van een bakkie senseo hebben we gezellig bijgekletst. De kids hadden een duik het zwembad in genomen. Frank, haar man, kwam later ook thuis en toen ben ik met Angela de honden gaan uitlaten en hebben we boodschappen gehaald voor het avondeten, een lekkere pan met spaghetti gemaakt. Het was echt supergezellig. Frank brengt een soort gereedschap (windbag) op de markt dat gebruikt wordt voor het stellen van ramen, kozijnen, keuken etc. Dit begint nu goed te lopen. Rond 21.30 uur afscheid van hen genomen en op weg gegaan naar ons volgende hotel in Fort Myers, ook een Hamptonn Inn hotel. Inmiddels een app gedownload zodat we met de telefoon op de juiste bestemming konden komen. Inmiddels was het 22.30 uur toen we in ons hotel aankwamen. Het zag er goed uit met ook weer een zwembad maar helaas al gesloten dus maar lekker gaan snurken… we waren eigenlijk toch bekaf……..raar he, hoe kan dat nou toch…..