Dag 13 - zo 3 aug 2014 - zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 13 - zo 3 aug 2014 - zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 13 - zo 3 aug 2014 - zwemmen met dolfijnen

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Islamorada

Zachtjes tikt de regen op ons z….dak en het wordt steeds maar erger…..erg jammer, heel veel regen, het komt echt met bakken uit de lucht, onweer, bliksem, de straten staan helemaal blank. Onze wekker ging om 08.00 uur af maar we zijn toch maar ffe nog blijven liggen, als het regent dan lig je altijd lekkerder in je bedje vind ik, dan is opstaan altijd moeilijker. Om 10.00 uur moesten we in Theater of the sea zijn voor het zwemmen met dolfijnen, superspannend! Het park was maar 5 minuten vanaf ons resort gelegen. Reuze benieuwd of het zwemfestijn dan wel doorgaat… daar aangekomen wist men het nog niet omdat er nog onweer was, dat moet echt verdwenen zijn voordat men verder gaat met allerlei buitenprogramma’s. om 10.45 uur, groen licht, jippie het gaat door. Nog steeds bewolkt maar geen bliksem meer. Nou daar gingen onze helden dan hoor, eerst een voorprogramma met allerlei verplichte regeltjes wat wel en niet mag en daarna de ontmoeting met de dolfijnen. Claudia en Oscar zaten in een groepje van 6. Uitleg was allemaal prima, en wij vertaalden het dan weer voor Claudia. Zij vond het ook zooo spannend, het was op haar gezicht af te lezen. Maar toch deed ze het wel wat er van haar gevraagd werd en ze had grote steun aan haar broer. Toen ze de keuze kreeg of ze nog wilde zwemmen en duiken met de dolfijnen of alleen maar aaien en voelen, koos ze voor het laatste. Oscar koos voor nummer 1 en hij kreeg ook ruim de tijd van de dolfijnentrainster. Hij nam de go pro mee onder water, het was geweldig mooi om de interactie te zien tussen die twee. Beiden kregen zelfs ook de bekende dolfijnen kus en hug. En dat alles uiteraard op foto en video vastgelegd. Prachtig om te zien alleen Claudia was er niet helemaal mee in haar hum. We denken dat ze het toch allemaal erg eng vond……Oscar vond het daarentegen echt geweldig om mee te maken.
Daarna eerst wat gaan eten want we hadden nog niet ontbeten omdat we daar geen tijd voor hadden gehad. Na het dolfijnzwemmen kon je nog een tour maken door het park, een zeeleeuwenshow, een dolfijnenshow, toch met een boot zonder bodem, waarbij in het midden van de boot dolfijnen door een ring heensprongen. Verder was er ook nog een vogelshow, prachtige ara’s die allerlei kunstjes deden, geweldig hoe ze dat aangeleerd hebben. Nog een alligator, haaien, stingray en nog meerdere vissoorten. Leuk opgezet park maar klein van oppervlak en ook veels te duur, maar de toeristen die hier komen betalen wel, dat zie je aan ons haha.
Af en toe regende het nog steeds en ook is het de hele dag bewolkt gebleven. We zijn naar een supermarkt gaan, 8 mijl verderop en daar allerlei lekkers gehaald voor in onze kamer. We hebben daar nl. verder niets te eten en ook voor het ontbijt morgenochtend meteen broodjes gehaald. Claudia miste ook haar druiven dus ook deze ffe gescoord. Bij het afrekenen merkte ik dat ik mijn creditcard niet 123 kon vinden…..toch wel even paniek, alles onderste boven gekeerd en nagedacht waar ik deze voor het laatst had gebruikt. Dat was dus in die eettent van gisterenavond en daar had ik dus in het mapje waar de rekening in zat, mijn card erin laten zitten. Dom dom stom maar zo blij blij blij dat ik hem gevonden had…en op kon halen bij de receptie….. pfffffff
Het was rond 20.00 uur dat we terugwaren in onze kamer en toen nog even tv gekeken, facebook bijgewerkt, whatappjes gedaan, reisverslagen gemaakt van de laatste twee dagen, spulletjes uitgewassen van het dolfijnzwemmen want alles stonk verschrikkelijk naar vis en toen lekker weer ons bedje in………..Hopelijk schijnt de zon morgen zodat we hier toch nog van het strand en zee kunnen genieten voor we naar Miami gaan vertrekken……..

• 04 Augustus 2014 - 19:21

|Wilma:

Het waren weer gezellige verslagen! Ik heb er sowieso van genoten en morgenavond brengen we ze weer naar opa en oma in Amsterdam.
    Veel plezier nog aan het strand morgen en doe voorzichtig als jullie weer verder gaan!
    Dikke kus van ons!

• 05 Augustus 2014 - 02:09

Marjolein:

Jeetje lijkt me echt gaaf dat zwemmen met de dolfijnen. Jammer dat Claudia niet echt het water in durfde maar aaien is ook al spannend.
    Leuk verhaal weer Anietje voor vandaag wat beleven jullie toch veel he?
    Dikke kus Marjolein xxx

• 05 Augustus 2014 - 11:30

Familie Ten Braak:

Hey allevier, wat een belevenissen alweer. Het is wel begrijpelijk dat het voor Claudia super spannend is en dat ze dan op dat moment niet in het water durft. Gelukkig wel alles op de GoPro zodat ze straks thuis er fijn naar kan kijken. Wij zijn alweer terug op Nederlandse bodem en we wisselen zeker de verhalen (voor zover we nog niet uit de blogs hebben kunnen halen :) ) verder uit op de familieBBQ. Liefs uit Limburg