Dag 14 - ma 4 aug 2014 - naar Miami - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 14 - ma 4 aug 2014 - naar Miami - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 14 - ma 4 aug 2014 - naar Miami

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Islamorada

Vannacht werd Oscar wakker van de jeuk, wat een nare plekken…… Gisteren zijn we nl. in het park Theater of the seas helemaal lekgestoken door de mosquitos. Hans had gewonnen, die had zeker wel rond de 80 beten van deze gezellige beestjes, Oscar een goede tweede met maar liefst rond de 70 beten en Claudia had er rond de 20.Maar Hans en Claudia hoor je bijna niet piepen. Het is gek maar ik ben de enige die nergens last van heeft. Ze lusten me gewoon niet of ze vinden met te aardig! Hahahaha. De afterbite van Vemedia komt dus goed van pas..
Vanmorgen om 09.00 uur weer zachtjes opgestaan want de rest sliep nog… Ik zag de zon buiten schijnen dus had de ligstoel bij het stand snel gevonden. Jippie! Heerlijk.. maar liefst 10 minuten even mijn ogen dichtgehad en genoten.. toen betrok het al weer. Het was nog rustig bij het strand en de we moesten om 11.00 uur uitchecken dus ik snel de jongens wakker gemaakt, zodat ze nog even konden genieten aan het stand en het zwembad. Het resort lag erg mooi aan zee, zeker met dat zwembad grenzend aan het strand, maar het resort op zich stelt verder echt niet veel voor. Het is vnl. dus de locatie waar je hiervoor betaalt maar als je dan geen zon hebt……Het zeewater hoef je trouwens hier niet in te gaan, stinkt verschrikkelijk naar vis. Nog even lekker met z’n allen gezwommen in het zwembad, mooie fotoshoots gemaakt en om 10.30 uur de hele boel ingepakt en uitgecheckt. We kregen trouwens ook nog extra kosten voor onze kiezen, zo’n 35 dollar voor service kosten van het resort, belachelijk gewoon.
Gisteren hadden we in de supermarkt al ontbijt gekocht dus in de auto onderweg gezellig de broodjes gesmeerd met chocopasta, smeerkaas en ham. Een lekker hollands broodje! Toen op weg naar Miami, ons verblijf voor de laatste twee nachten. Onderweg veel verwaarloosde huizen, veel achterstallig onderhoud etc. en het enige dat mooi is zijn de auto’s en de boten, deze zien er echt spik en span uit.
Inmiddels is het 13.00 uur dat we de Keys verlaten en weer terug zijn op het vaste land. Je betaalt trouwens ook tol hier in Amerika voor het berijden van de wegen. Steeds korte stukken waar je dan 1 dollar (0.70 cent) voor moet betalen. De lucht is helemaal grijs/wit van de hevige regenval. Jakkes waarom nu? Dit is echt geen vakantieweer hoor, al die regen. En echt niet een klein beetje dat valt, het hoost verschrikkelijk, zo erg dat de straten blank staan. Het plan om een bustour te maken door Miami in zo’n open bus is niet zo’n goed plan, dus optie 2 genomen ergens binnen…… we gaan naar het Miami Auto museum in Miami North. Even snel het adres in Truus gezet en hup ons karretje brengt ons waar we zijn moeten. Maar wat een noodweer zijn we in beland. We kunnen echt amper de tekst nog lezen op de borden. Inmiddels is het alweer rond 14.00 uur en we rijden nog steeds in het noodweer. 25 mile gaan we terwijl je hier 60 mile mag rijden. Je kunt geen 50 meter voor je uitzien, je ziet werkelijk geen flikker, ik zit op het puntje van mijn stoel in de auto. Volgens mij staat bij Hans het zweet in zijn bilnaad, dit is niet relaxed rijden, je ziet geen hand voor ogen…… pfffffff heftig.
Bij het Carmuseum aangekomen stappen we uit de auto, we staan meteen met onze voeten 20 cm diep in het water, de straten kun je bijna met een luchtbed doorheen peddelen maar de temperatuur buiten is nog steeds gewoon rond de 30 graden, ondanks de regen blijft het altijd warm. Gelukkig het museum is open…… Wow wat ziet dat er mooi uit zeg! Snel naar binnen…..het was inmiddels rond 14.30 uur.
In dit museum staat de Dezer collection. Deze meneer Dezer heeft het goed voor elkaar zeg, wat een rijk man! Maar liefst twee gebouwen helemaal vol, in de ene was een verzameling van klassieke/oldtimer auto’s, motoren, vliegtuigen, fietsen, brommers, buitenboordmotoren en in het andere gebouw stonden allerlei auto’s uit verschillende thema’s, zoals bijvoorbeeld James Bond (maar dan ook werkelijk alle voertuigen uit alle films), de flintstones, Blues Brothers, Back to he future, Indiana Jones, Batman, Herbie, Thunderbirds, Mr. Bean, Fast and furious, Stan Laural en Oliver Hardy, het thema army (leger-voertuigen), Ghostbusters etc. Echt te veel om op te noemen. Ook zijn we nog de oldtimer tegengekomen, wel in een andere kleur, waarin wij 25 jaar geleden getrouwd zijn. Even een toepasselijke fotoshoot door Oscar laten maken.
Oscar en Hans hadden de middag van hun leven, soms lag Hans bijna op de grond om een oldtimer goed op de foto te krijgen. Maar het water liep hem ook in de mond van de vele motoren die er stonden, echt zoveel, dit moet je echt met eigen ogen gezien hebben, Hans was zo blij als een kind in een speelgoedwinkel. Het was echt prachtig om te zien, wat een verzameling. Oscar heeft alles weer vastgelegd op de gopro, dan kunnen we en anderen er straks thuis ook van genieten. Vooral opa zal zijn ogen uitkijken, ook citroën was van de partij en dan al die Johnson buitenboordmotoren…. Kortom het was een geslaagde middag, ondanks het weer. Rond 17.00 uur reden wij daar weer weg, nog steeds heel veel regenval, naar ons Hilton Miami downtown hotel. Waar zullen we terecht komen, het was maar 8 mile vanaf het museum.
We reden richting het centrum en de gebouwen werden maar hoger en hoger, en het worden er steeds meer. Ons hotel snel gevonden, we reden naar de entree en wat nu, we mochten uitstappen en onze auto werd voor ons geparkeerd, we hoefden niets meer te doen, een meneer pakte keurig alle spullen uit ons auto op een karretje, gaf ons een bonnetje en zei, ga maar inchecken en dan breng ik straks jullie spullen. Nou het leek wel alsof we hele rijke mensen waren……echt leuk. Later uiteraard de beste man een tip gegeven, want dat hoort dan natuurlijk erbij.
Met de lift naar de lobby (ongeveer 3 verdiepingen omhoog), daar ingecheckt, hele grote hal/ruimte, erg luxe, met verschillende inchecktbalies, er zit zelfs een restaurant, winkeltjes en starbucks-bar in dit hotel. Na het inchecken naar andere liften, deze brachten ons 11 verdiepingen hoog naar kamer 1107. Het gebouw had totaal 21 verdiepingen.
Prachtige kamer, geweldig uitzicht over de stad, de ramen tot aan de vloer voor een nog mooier beeld. Fijne grote bedden en luxe badkamer. Wat willen we nog meer…. Zwembad ook geweldig, nu alleen de zon nog even laten komen.
We hadden honger en de man die onze spullen bracht op onze kamer vertelde van een heel leuk restaurant in Bayside, genaamd the Knife, een all you can eat grill restaurant. Even getwijfeld of we het wel zouden doen nog vanavond, de hevige regen wel gestopt, maar je weet maar nooit, nou ja, dan maar nat dus toch maar op pad gegaan om 19.30 uur. Om de hoek was een gratis metro-treintje waar we gebruik van mochten maken. Maar 4 haltes en dan waren we met 10 minuten lopen in Bayside. Ong 20 min onderweg geweest naar Bayside. Heel erg gezellig daar, we hadden er zeker geen spijt van, mexicaans/cubaanse muziek, eettenten, shopjes, haven met supermooie boten, veel toeristen,leuk om te zien en doorheen te lopen. Inderdaad niet lang hoeven zoeken naar The Knife, tegenover het hardrock cafe, en we hebben daar geweldig gegeten. Hele grote buffetten waar je maar kon pakken wat en hoeveel je maar wilde hebben. Nou dat lieten Oscar en Hans de vleesmannen zich geen twee keer zeggen. Meerdere malen kwamen ze terug met borden vol met heerlijk mais vlees/steaks en zelfs het toetje zat er ook bij in. Claudia vond het ook super. Ook diverse salades van waldorf tot krabsalade. 28 dollar per persoon (rond 20 euro), dat was zeker niet duur echt superlekker, we hebben genoten. Ik had trouwens een heerlijk cocacabana drankje, met ananassap en kokos en aardbeien, een geweldige supercocktail! We kregen zelfs de glazen mee als souvenir. Het duurde wel heel erg lang voordat we eindelijk de rekening kregen, al met al waren we rond 23.30 uur weer terug in ons hotel, we waren bekaf….. snel slapen……..het was een beetje later geworden dan we gedacht hadden…….