Dag 8 - di 29 juli - airboat-tocht Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 8 - di 29 juli - airboat-tocht Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 8 - di 29 juli - airboat-tocht Everglades

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Everglades City

We werden wakker en de zon scheen alweer. Het geluid van de airco en de koelkast hadden mij vannacht toch wel vaak wakker gehouden. De anderen hebben daar totaal geen last van gehad, die slapen als een blok en zagen alle bomen om zodat ze dat lawaai niet horen. Maar even goed wakker worden en het bad laten vollopen, lekker ffe relaxen. De kids om 09.15 uur echt wakker gemaakt want we moeten voor 10.00 uur ontbeten hebben anders krijgen we niets meer als we te laat zijn. Weer genoten van een Hamptonn Inn ontbijtje met alles erop en eraan, echt superdeluxe, yoghurt, donuts, worstjes, jusorange, vers fruit etc. Opvallend dit keer was dat er meerdere Nederlanders ook aan het ontbijten waren.
Het werd toch al wat bewolkter buiten toen we op weg gingen. Rond 10.30 uur vertrokken naar Budget Cars om onze Truus in te ruilen. Als we haar zouden houden dan komen we niet ver nl. in vele opzichten. Ruim een half uurtje rijden maar gelukt! De mensen daar begrepen er ook niets van waarom de oude Truus zo weigerde te functioneren maar opgelost dus.
Nog ffe tanken en naar de supermarkt om onze water- en lekkerhapjesautovoorraad aan te vullen en dan op weg naar de Everglades. Onze dochter heeft nl. een lintworm en deze moet echt elk uur wat te eten hebben… hihi. Via Tiami Trial, highway 41 south naar de Everglades gereden. Toch wel een hele hele lange weg door de Everglades, de middle of nowhere, je ziet alleen maar groen gras en bomen, vlakten en water en het is gewoon 1 rechte weg. Het duurde wel erg lang maar toch het Gatorpark gevonden, wat wij van tevoren op internet hadden opgezocht. We waren daar rond 15.00 uur gearriveerd. Er was ook een shop bij dus Claudia stond al binnen. Tickets voor de airboattocht gekocht en geen rij voor ons, we konden meteen instappen. Wel vet cool hoor, ongeveer met 20 man op zo’n boot en bovenop de bestuurder. We kregen oordopjes voor het geluid, en die had je dus echt wel nodig. Wat een lawaai zeg… pffff maar we gingen bloedjehart door die watergrasmoerassen heen… erg leuk maar veels te kort. De toch duurde slechts een half uurtje en dat voor 100 dollar (70 euro). De kids kregen nog de mogelijkheid om uit te stappen onderweg om in het moeras te gaan staan en dat hebben ze dus beiden gedaan. Uiteraard ook vastgelegd op de foto. Onderweg wel hele mooie natuur en een paar schildpadden en 1 kleinere alligator gezien.
Daarna kregen we nog een show te zien, met alligator-wrestling, een kaketoe, een schorpioen, een reuze kikker (echt een gaaf best zeg) en kleinere alligators. Die man deed zijn best om er wat leuks van te maken maar hij kan toch maar beter een andere baan gaan zoeken….Trouwens best wel zielig hoor, de bekken van die beesten zitten natuurlijk vastgebonden en de hele dag wordt er dus met ze ‘geshowt’. Ze zitten in een kleine kooi in een hoek afgedekt met een doek eroverheen. We konden ook nog, tegen betaling uiteraard, op de foto met een alligator. Dat was wel gaaf om dat beest vast te houden, een heel apart gevoel, het voelde als heel zacht glad soepel koud leer. Daarna natuurlijk nog langs het shopje om een knuffelalligatortje voor Claudia te halen en ook voor Oscar een leuk kleinigheidje, een bordje met don’t disturb, alligator sleeping. De kids hebben ervan genoten vanmiddag.

Het weer was bewolkt met af en toe zon. We moesten nu ongeveer nog een uurtje rijden naar ons hotel, Holiday Inn hotel in Fort Lauderdale. In de verte zagen we het op sommige plekken al regenen. De zon was nu echt helemaal verdwenen. Rond 18.30 uur gearriveerd in ons prachtige hotel. Wow wat een kamer, de grootste tot nu toe, ook nog met een bankje en een keukentje erin zelfs. Hier blijven we nu twee nachten, heerlijk! Ook een leuk zwembad erbij en zelfs ontbijt is inbegrepen. Superspannend wat ons dan morgen weer te wachten staat met het ontbijt.
Op advies van de meneer achter de balie zijn we gaan eten bij een Steakhouse op de 17th street. Inmiddels regent het hard met onweer. Erggg lekker gegeten, genoten van een heerlijke steak. Weer even wat anders dan MacDonald. Vooraf een specialiteit genomen: uienringen gefrituurd met een sausje, dus dat wordt een lekker luchtje vannacht in onze kamer…Claudia had baby-spareribs, het vlees valt zo van het bot af zo mals ze zijn. Natuurlijk ook patatjes en Hans een lekker biertje en ik een cocktail erbij, het is toch vakantie! Rond 21.30 uur weer terug in ons hotel en op ons bed geploft. Nog ffe een bakkie koffie voor ons en thee voor de kids beneden gehaald. Dat is trouwens in elke hotel heel gewoon, je kunt altijd, 24 uur per dag, koffie, thee, water, fruit, gratis pakken.
Nou, ik zit hier nu nog jullie bij te praten over onze avonturen, terwijl er hier 3 man bomen om aan het zagen zijn……weltrusten x

• 30 Juli 2014 - 13:34

Wilma:

Wordt heeeeel erg op prijs gesteld hoor!! Dankjewel voor je gezellige verslagen!