dag 2- woensdag 23 juli 2014 - Seaworld - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu dag 2- woensdag 23 juli 2014 - Seaworld - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

dag 2- woensdag 23 juli 2014 - Seaworld

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Florida City

Dag 2 – Seaworld – wo 23 juli 2014
07.30 uur opgestaan. Gebeld met Undercover tourist voor de kaartjes van Seaworld. Dit bleken e-tickets te zijn die we in de mail gehad moeten hebben. Maar we konden vanuit hier niet in de mail inloggen….oplossing: e-tickets door hen laten uitdraaien en laten faxen naar het hotel. Problem solved. Ontbeten in het naastgelegen steakhouse. Geweldig ontbijt, we hebben ervan genoten, scrumbled eggs, vlees, worstjes, pancakes, wafels, cupcakes, alle soorten fruit, broodjes, cottage cheese en aardbei yoghurt, kortom zeer uitgebreid. Drinken en tax komt er dan nog bij en dan betaalden we 38 dollar voor het ontbijt.
Daarna naar Seaworld, lag op een half uurtje rijden vanaf het hotel. Maar wat een drukte en een hitte zeg… parkeerkosten zijn 17 dollar, dus viel op zich mee. Bij binnenkomst naar de nieuwste attractie gegaan nl. Antartica (penquins). Hadden we meer van verwacht maar was toch leuk om te zien. Echte penquins in een mooie ijsachtige omgeving, we gingen in een karretje en zagen de penquins opgroeien vanuit het ei.
De middagshow van Shamu de orca gezien, echt groots en prachtig hoe ze die beesten dat allemaal geleerd hebben. Het verschil met 26 jaar geleden is wel dat er bij de orca’s geen mensen meer het water in gaan doordat er teveel ongelukken zijn gebeurd.
Prachtige dolfijnen show gezien, door de haaientunnel heen gelopen, attractie wildartic ingegaan waar je in een simulator gaat door allerlei ijsvlakten, bergen en wateren heen met allerlei dieren. Aquariums gezien met diverse prachtige vissen. Ook waren er schildpadden, prachtig.
De shops zijn geweldig net zoals in disneyland, teveel om op te noemen, zo aantrekkelijk.. vooral voor Claudia. Ze heeft al haar geld ook al opgemaakt, prachtig tshirt met orca’s erop, tasje met orca’s voor de ipod, sleutelhanger, ty-knuffel dolfijn en een kwal.
Ook Oscar heeft het een en ander gescoord, handig hoor dat geld van opa en oma mee, ketting met naam, tshirt met haaien, aparte muntjes.
Eten en drinken is duur in het park, rond de 46 dollar voor de lunch kwijt (is bijna 35 euro) en dat voor een broodje hamburger met een soort aardappelkoekjes.
We zijn tot 21.00 uur gebleven om de avond-orca-show te zien, was geweldig, met vuurwerk en een prachtige show.
Erg jammer dat het zooo druk was, sommige attracties konden we niet doen doordat er wel twee uur wachttijd was…..
Op de terugweg naar het hotel nog even langs de supermarkt geweest voor wat bier, broodjes, chips en water. Veels te laat het bed in dus….pas rond 23.30 uur…….. en wat hebben we gelopen…….