Dag 5 - zat 26 juli 2014 - Kennedy Space Center - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu Dag 5 - zat 26 juli 2014 - Kennedy Space Center - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Anita Haan - WaarBenJij.nu

Dag 5 - zat 26 juli 2014 - Kennedy Space Center

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Crystal River

Kukeleku.. goedemorgen, wakker worden viel niet mee, maar we werden wakker door de telefoon. Ester had gebeld, ze vertelde dat er al 4 vissen dood waren omdat de aquarium pomp het niet goed meer doet. Maar onze Ester regelt het wel hoor, ze had zelf nog pompen dus deze erin gezet en even later kregen we een berichtje dat het gelukt was en het aquarium al weer helemaal schoon getrokken werd….. pffff gelukkig…..hup opstaan nu, aankleden en ons laatste ontbijtje hier want we checken uit en gaan naar een volgend hotel in Crystal River.
Om 10.00 uur naar Cape Caneveral gereden, naar Kennedy Space center. Ongeveer rond de 85 km rijden. In Amerika rijdt men niet zo hard als in Nederland, maar 55 mijl en soms 70 mijl, dus je doet dan ook langer over de afstanden, maar we hebben een ontzettend gave auto dus no problem. Als Truus ons nou maar eens weet te brengen naar dat adres…
Bij aankomst even in de rij voor de kaartjes natuurlijk, waarom zou je ook meteen door kunnen lopen….210 dollar entree, zijn dit de goedkoopste kaartjes vroeg ik nog…. Ja dus…. We hebben gekozen om de bustour te doen. Deze ging langs alle lanceerplatforms van verschillende raketten en zelfs eentje in aanbouw, echt heel groots en wat opvalt is dat deze heel erg ver uit elkaar liggen, dus blij dat we in de de bus zitten en niet hoeven te lopen, airco en film in de bus en lekker zitten, dus prima. Onderweg zagen we nog een alligator in een meer. Om de lanceerplatforms heen staan ook gebogen hekken zodat de alligators er niet doorheen kunnen gaan.
We hebben de geschiedenis gezien van de eerste pogingen tot lancering etc. ook een raket in het echt gezien en jeetje deze is echt veel groter dan gedacht, dat kun je je bijna niet voorstellen hoe groot zo’n ding is zeg. Wow. Nog op de foto geweest en inkopen gedaan in de spaceshop, Claudia heeft weer wat gescoord hoor, een space aapje, die kunnen we niet achterlaten toch….
Al met al duurde de bustour toch wel zo’n twee uur. We hadden graag nog de 3d film willen kijken maar dan moesten we nog een uur wachten tot de volgende voorstelling…dus besloten we toch maar door te gaan rijden naar Crystal river, 225 km to go!!Inmiddels was het alweer 15.30 uur geworden en we waren net 10 meter van onze auto verwijderd en plotsklaps begon het weer te regenen… wow wat kan er in korte tijd toch veel water vallen. Vandaar dat alles ook zo mooi groen is hier. Het weer sloeg echt om, bliksem, onweer, hevige regenval, flitsen niet normaal maar in de kooi van faraday zit je veilig…..Al met al heeft dit weer een uurtje geduurd en daarna brak de zon weer door.
Rond 18.30 uur waren we in Crystal River. Het hotel was zeer moeilijk te vinden want onze Truus herkende het adres niet… dus de state patroller gevraagd. Oscar mocht meteen met hem op de foto, cool! Het hotel zag er aan de buitenkant al prachtig uit, dus dat beloofd wat….binnen uiteraard airco en inderdaad prachtig ingericht, hele mooie kamer met enorme heerlijk zachte bedden en een donsdek en heerlijke kussens… hmmmm genieten……we hadden een kamer op de 4e etage, hotel hampton inn Crystal River.
Ho stop, we moeten nog eten.. maar eerst tanken. Bij het benzinestation meteen gevraagd naar een goed restaurant, Ruby’s Roadhouse, in 1 woord geweldig. Aan de buitenkant denk je, ach we rijden het maar voorbij, maar als je dit niet doet en de deur opent dan gaat er een andere wereld open…..heel erg druk binnen wat je niet verwacht, alle tafels bezet en mensen zitten te wachten. We kregen een speelcard, de boer, in onze handen en als deze omgeroepen werd hadden we een tafel. Ondertussen stond er een enorme pan met doppinda’s. De gewoonte is om dit te eten tijdens het wachten en de pelletjes op de grond te gooien. Nou dat vonden de kids natuurlijk helemaal gaaf. Interieur ook erg leuk en apart, allemaal onderdelen van auto’s langs de wanden maar ook de lampen waren van wieldoppen gemaakt. Heerlijk gegeten, steak en spareribs, zo mals zo zacht, niets bleef ook op het bot achter hmmmmm vooraf ook lekkere salade en warme broodjes met een soort bruinesuikerboter. Verrukkelijk gewoon!ook zo leuk is mensjes kijken.
Inmiddels 21.30 uur geworden, snel naar ons hotel, slapen… want we vallen om.. geen zin meer om de douchen morgen wel weer…… ..

• 28 Juli 2014 - 08:27

Familie Ten Braak:

Hey familie, wat een leuke reisverslagen en wat een belevenissen allemaal. Jullie maken weer wat mee haha. Blijven genieten hoor! En blijven bloggen, we volgen jullie met plezier☺.

• 28 Juli 2014 - 20:44

Wilma:

Dag Haantjes in Florida, wat een boel belevenissen zeg. Wel ontzettend leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Jullie zijn dus beslist niet de enigen die het plan opperden om naar Amerika te gaan! Maar goed, het blijft een belevenis!
    Zie het dan maar als een schoolreis! Ook druk en volgeboekt met allerlei dingen ondernemen.
    Later als jullie weer thuis zijn, kun je alles nog eens op je gemak bekijken MET JE VOETEN OP TAFEL en een drankje in je hand, lekker toch?
    Veel liefs van ons!

• 28 Juli 2014 - 20:47

Wilma:

Dag allemaal, ik heb de verslagen verzameld en dan gaan we waarschijnlijk donderdag even naar Amsterdam (nemen we Sam even mee). Kunnen opa en oma ook lezen hoe het jullie vergaat in het hete Amerika ;D !